Автоматизована перевірка декларації: як це працюватиме?
Автоматизована перевірка декларації: як це працюватиме?
Скоро багато декларантів побачать в своїх персональних кабінетах довідку про проходження автоперевірки. Розповідаємо, що це означає.
Як ми вже інформували вас раніше, за результатами оцінки ризиків декларації буде обрано спосіб її перевірки - автоматизовано чи уповноваженою особою НАЗК.
Співробітники НАЗК перевірятимуть декларації з найвищим показником рейтингу ризику, а також декларації, щодо яких надійшли повідомлення від правоохоронних органів, журналістів-розслідувачів тощо.
Автоматизовано ж перевірятимуться декларації, які мають найнижчий показник рейтингу ризику та містять дані, які можуть бути перевірені автоматизовано. В такий спосіб планується перевірити до 30% усіх поданих до Реєстру декларацій.
Щоб втілити цей план в життя, було укладено 11 протоколів обміну інформацією та договорів про електронну інформаційну взаємодію НАЗК з держателями реєстрів та банків даних. Якщо раніше автоматизовано можна було перевірити 31% інформації з декларацій, то тепер цей показник складає 75%.
Але автоперевірки торкнуться не всіх декларантів. Наприклад, автоматизовано не можуть бути перевірені декларації суддів.
За результатами автоперевірки декларанти отримають в електронному кабінеті Реєстру декларацій повідомлення про її проходження, а у розділі “Мої документи” відображатиметься спеціальна довідка. Вона свідчитиме, що декларація має невеликий показник рейтингу ризику (в ній не встановлено невідповідностей на загальну суму понад 100 прожиткових мінімумів (ПМ), ознак конфлікту інтересів, необгрунтованості активів, незаконного збагачення чи неточності оцінки задекларованих активів).
Разом з тим, у довідці відображатимуться встановлені невідповідності між відомостями у декларації та реєстрах, банках даних. Найчастіше це різниця в написанні назв авто, адрес тощо. Це не є помилкою, але є приводом для усунення розбіжностей в написанні в різних реєстрах.
Декларація, яка пройшла автоперевірку, матиме в Реєстрі піктограму зеленого кольору та напис “Декларація пройшла автоматизовану перевірку”.
Нагадаємо, щорічні декларації за 2021-2022 роки необхідно подати до 31 січня 2024 року, а за 2023 рік - до 31 березня 2024 року включно.
Детальніше: https://cutt.ly/swFfwwuX
#декларування